MEDEGEFINANCIERD DOOR DE EUROPESE UNIE

DE EUROPESE UNIE STEUNT CAMPAGNES VOOR DE PROMOTIE VAN HOOGWAARDIGE LANDBOUWPRODUCTEN

Campagne materialen Brood. Een goed verhaal

Vind hier alle campagne materialen

Imagocampagne Brood – Goed Verhaal

Deze 3-jarige campagne (2018-2020) is een initiatief van de Nederlandse en Belgische bakkerijsector en heeft als doel om mensen hun liefde voor brood weer terug te geven. De coördinatie is in handen van het Nederlands Bakkerij Centrum. De vele partijen uit Nederland en België die participeren in deze campagne maken het een unieke samenwerking.

Namens Nederland participeren: de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB), de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging (NBOV) en de Vereniging van Nederlandse Fabrikanten van Bakkerijgrondstoffen (NEBAFA). Namens België participeren de Federatie voor grote bakkerijbedrijven (FBGG), de vereniging van Belgische fabrikanten en importeurs van grondstoffen voor bakkerij, patisserie, chocolatiers en ijsbereiders (UNIFA), de Koninklijke Vereniging der Belgische Maalders (KVBM), Instituut Brood & Gezondheid VZW en Bakkers Vlaanderen. 

Gebruik de campagne materialen

Op deze pagina staan, zover deze beschikbaar zijn, alle downloads die te maken hebben met de EU campagne ‘Brood – Goed Verhaal’. Zodra er nieuwe materialen (downloads) beschikbaar zijn, zullen deze automatisch op deze pagina worden aangevuld.

De materialen die tijdens de campagne worden gebruikt worden zijn hier gratis te downloaden. Aan het gebruik van de materialen zitten echter wel enkele restricties.

  • Alleen materialen die op deze pagina staan vermeld mogen worden gebruikt of ingezet, mits volledig overgenomen. De materialen mogen niet worden aangepast en er mogen bij gebruik geen delen worden weggelaten.
  • De EU signing is onlosmakelijk onderdeel van de materialen en mag niet worden verwijderd en/of aangepast.
  • Kosten voor de inzet van de materialen zijn niet te verhalen op het Nederlands Bakkerij centrum of op de Europese Commissie.
  • De materialen mogen uitsluitend worden gebruikt voor de promotie van brood en mogen geen directe link hebben met merkproducten.
  • Indien mogelijk ontvangt het Nederlands Bakkerij Centrum na plaatsing van het materiaal het aantal personen wat de betreffende uiting heeft gezien of gehoord. Graag via mail doorgeven aan de afdeling Communicatie (communicatie@nbc.nl).
  • Bij twijfel van de inzet van de materialen dient altijd voorafgaand contact opgenomen te worden met het Nederlands Bakkerij Centrum, afdeling Communicatie  (communicatie@nbc.nl). Het Nederlands Bakkerij Centrum behoudt het recht om de inzet van de materialen per direct te stoppen.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande overige vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen Kathou Wagemans van Instituut Brood & Gezondheid  vzw 0475 26 86 87

 

Kookvideo's

Bekijk hier de kookvdieo's die zijn gemaakt. 

Feest broodspiezen

Kerststol pudding

Preisoep in brood

Toast met vegan scrambled eggs

Vegan fiesta

Vegan sandwich met avocadoroos

Dubbeldikke lunchbox sandwich

Broodspiesjes met aardbei en banaan

Broodlasagne

Pistolet omelet

Bageltorentjes

Zweedse sandwichtaart

Platbrood met hummus

Spaans borrelbrood

Uitsmijter met Passendale

De opgegeven youtube url heeft niet het juiste format.

Briochebroodjes gevuld met fruit

Zoete broodpizza

Croissant met Franse kruidenomelet

Jaarplanning 2020

Jaarplanning 2020

Bijgaande jaarplanning is verstuurd naar alle bakkerij organisaties. Hierin staat gedetailleerd omschreven welke campagne materialen wanneer worden uitgevoerd en hoe u hier mee om kunt gaan. 

Download hier de jaarplanning 2020 

Persbericht 1
Na daling van 10 jaar, opnieuw een stijging; Belgen eten terug meer brood: Volumestijging van 1,5% in eerste helft van 2019.
Download hier het persbericht: persbericht-1-2019.pdf

Radiocommmercial

In het voorjaar zijn onderstaande radiocommercials te horen geweest op de Vlaamse en Wallonische radio. Na de zomer zal er een herhaling zijn van deze radiocampagne. Op het uitzendschema kunt u zien wanneer de commercials worden uitgezonden.

Download hier de radiocommercial (korte versie)

Download hier de radiocommercial (lange versie)

Download hier het uitzendschema

Wat maakt volkoren zo gezond?

Een gewoon sneetje brood?! Wist je dat volkorenbrood ontzettend veel vezels bevat? In deze video wordt uitgelegd waarom volkoren zo gezond is.

Download hier de video

Een jaar Brood uit Europa, een goed verhaal!

2018, het eerste jaar van de EU-campagne “Brood uit Europa, een goed verhaal”. En wat een jaar was het! Onderstaande video toont de activiteiten én het resultaat van het eerste campagnejaar.

Download de compilatie

2018

Radiocommercial 
Bijgaande radiocommercial zal in 2018 349 in Vlaanderen en 286 keer in Wallonië worden uitgezonden op diverse radiostations als Studio Brussel, MNM, Radio 2, Bel RTL en Contact FR. Op het uitzendschema kunt u zien wanneer de commercials worden uitgezonden.

Download hier de radiocommercial

Download hier het uitzendschema

Persbericht 1
Bijgaand persbericht is verstuurd naar de nationale en regionale pers, incl. de vakpers. Op maandag 26 maart (de dag dat de campagne start) zullen we een regionale radiozender persoonlijk bezoeken om aandacht te krijgen voor deze campagne.

Download hier het persbericht

Persbericht 2
Woensdag 3 oktober is er naar aanleiding van de 0-meting van de EU campagne bijgevoegd persbericht uitgestuurd naar media in België: 85% van de Belgen zien brood als cultureel erfgoed.

Download hier het persbericht

Online video
Bijgaande video is gemaakt voor de aftrap van de campagne. Belgen eten te weinig complexe koolhydraten en vezels. Voedingsexpert Lut van Lierde legt uit hoe brood je hieraan kan helpen.

BNers schrijven Ode aan Brood

 

Download de ode van Nico Dijkshoorn 

 

Download de ode van Nico Dijkshoorn