MEDEGEFINANCIERD DOOR DE EUROPESE UNIE

DE EUROPESE UNIE STEUNT CAMPAGNES VOOR DE PROMOTIE VAN HOOGWAARDIGE LANDBOUWPRODUCTEN

Materialen campagne

Doe mee & download

Imagocampagne toont de gezonde waarde van brood

Het imago van brood is onvoldoende meegegaan met zijn tijd, terwijl het juist heel goed past in een moderne, gezonde levensstijl. Vanaf september 2022 is daarom de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal” overal te zien, die wordt gecoördineerd door NBC namens de Nederlandse en Belgische bakkerijsector. Dit vervolg is een verdiepingsslag op de afgelopen (gelijknamige) campagne.

Door op een prikkelende, verhalende manier te vertellen over alle voedzame kanten van brood sluiten de broodverhalen direct aan op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Na de zomer is deze campagne volop te zien. Hieronder vind je alle campagnematerialen. Gebruik deze campagnematerialen vanaf 1 september. Om de verkoop van brood te promoten en uw klanten meer te vertellen over het goede van (volkoren)brood!

Activiteitenprogramma 2023

De campagne bestaat uit veel uitingen met het doel zo veel mogelijk consumenten te bereiken. Dit activiteitenprogramma laat zien waar u als bakker gebruik van kan maken en kan aanhaken om optimaal bereik te creëren. Download het hele activiteitenprogramma 2023.

Activiteitenprogramma 2023

 

Activiteiten kalender

 

Social posts

Naast de campagnefilm op tv plaatsen we gedurende de campagne op de social media kanalen van Broodengezondheid.be ook leuke posts om het sterke verhaal van brood te vertellen.

Deel deze berichten van broodengezondheid.be op uw eigen social media kanaal of plaats ze direct op uw eigen kanaal. De afbeeldingen en tekstjes zijn geschikt voor Instagram en Facebook en zelfs voor LinkedIn als u dat wil. Natuurlijk met #broodgoedverhaal zodat de impact van de campagne zichtbaarder wordt!

 

 

Download hier de post

Download hier de post

Download hier de post

Download hier de post

Download hier de post

Download hier de post
Brood barst van de eiwitten. Lijkt dat je sterk? Het is toch echt zo. Lees het Sterke verhaal op broodgoedverhaal.be

Over brood doen veel verhalen de ronde. Goede en slechte verhalen. Maar hoe zit het nu echt? Lees het op broodgoedverhaal.be

Wist je dat brood stiekem eigenlijk groen is? Want net als alle groenten begint brood als een klein zaadje in de aarde dat groeit.
Lees meer op broodgoedverhaal.be

Eiwit ei

Download hier: 1, 2, 3, 4 carrousel post voor facebook en linkedin. 

Download hier de story 1, 2, 3, 4, Instagram

Download hier de story 1, 2, 3, 4, Facebook

Eiwit ei

Vezels bananen
Download deze post

Download deze post

Download deze post
Met brood krijg je meer voedingswaarde voor je geld. Het is superrijk aan vezels en eiwitten en ook nog goed voor je portemonnee.
Lees nu meer op broodgoedverhaal.be

Volkorenbrood levert eiwitten. Om je een idee te geven. Voor 1 euro volkorenbrood krijg je 58,8 gram eiwitten. Dat zegt nog niet zo veel. Totdat je het vergelijkt met bijvoorbeeld eieren. In dat geval krijg je voor die ene euro 15,1 gram eiwitten. Volkorenbrood is dus goed voor jou én je portemonnee.

Volkorenbrood is superrijk aan goede vezels. Om je een idee te geven. Voor 1 euro volkorenbrood krijg je 47,6 gram vezels. Dat zegt nog niet zo veel. Totdat je het vergelijkt met bijvoorbeeld bananen. In dat geval krijg je voor hetzelfde bedrag slechts 11,9 gram vezels. Volkorenbrood is dus goed voor jou én je portemonnee.

Download hier de video

Download hier de video

Download hier de video

Deze graankorrel zit bijzonder lekker in z’n vel. De reden van z’n succes? Kijk hier. #broodgoedverhaal

‘Brood is niet gezond’ wordt vaak gezegd. Volkoren onzin! Deze video legt de feiten op tafel. #brood #broodgoedverhaal 

Bij superfoods denk je niet gelijk aan brood. Toch geeft brood meer power dan je denkt. Kijk maar. #brood #broodgoedverhaal 

 

Informatie video's voor de bakkerij

Speciaal voor winkelpersoneel ontwikkelt Instituut Brood & Gezondheid een reeks informatieve video’s, over onderwerpen die bij klanten veel leven, als koolhydraten, de gezondheid van brood en volkoren. Uw winkelpersoneel is een belangrijke ambassadeur van het brood dat u verkoopt en krijgt er wellicht ook geregeld vragen over. Door de korte educatieve video’s te bekijken, weet uw personeel daarna de antwoorden op diverse vragen. En ontvangen zij praktische tips om te gebruiken op de winkelvloer en om mee te geven aan uw klanten. De thema’s van de video’s zijn:

• Wat is volkorenbrood eigenlijk?
• Waarom is volkorenbrood zo gezond?
• Is volkorenbrood ook goed voor de planeet?
• Zijn koolhydraten dikmakers of juist broodnodig?
• Gist of desem, wat is gezonder?

Youtube link Youtube link Youtube link Youtube link Youtube link

Week van het Brood 2023

Volkoren, vol vezels, vol smaak

In 2023 starten we in februari met de Week van het Brood. Om in heel België de liefde voor brood weer aan te wakkeren. De Week van het Brood vindt plaats van zondag 26 februari  t/m zondag 5 maart 2023. Volkorenbrood staat in de spotlights onder het motto: ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak.’

Consumenten koppelen volkoren wel vaak aan gezond, maar niet altijd direct aan smaak. Tijd om daar verandering in te brengen! Met de themaregel 'Volkoren, vol vezels, vol smaak' spelen we in op het woordje VOL. We koppelen hier de belangrijkste voordelen aan van volkoren. 

Alle materialen

Hieronder vindt u alle materialen die speciaal voor de Week van het Brood zijn gemaakt:

  • Poster voor in de winkel - meegestuurd met Onze Passie (jan-feb) en Le Moniteur.
  • Video Week van het Brood - voor social media of in de winkel
  • Video Volkoren, vol vezels, vol smaak 
  • Social posts
  • Logo’s en banners
  • Werkbestanden

Week van het Brood 2023

Bekijk de video

Volkoren, Vol vezel, Vol smaak

Bekijk de video

Social posts

 

Download hier (4:5 facebook/instagram post) Download hier (4:5 facebook/instagram post) Download hier (4:5 facebook/instagram post)

In de Week van het Brood zetten we volkorenbrood in het zonnetje. Zo’n kraakverse volkoren boterham bij je ontbijt of lunch is niet alleen heel lekker. Hij zit ook zó vol vezels dat je er de hele ochtend of middag energie van hebt. Als je dat had geweten, had je meer volkorenbrood gegeten. Dus neem er lekker nog één.

www.weekvanhetbrood.be

#weekvanhetbrood #volkoren #volvezels #volsmaak #energie

Volkorenbrood zit vol vezels, vol smaak en vol inspiratie voor de lekkerste gerechten. Deze clubsandwich met sticky tempeh, spicy koolsla en komkommerzuur is speciaal gemaakt voor het Week van het Brood. Een heerlijke vegan lunch. Check het recept op www.weekvanhetbrood.be

#weekvanhetbrood #volkoren #volvezels #volsmaak #recept #stickytempeh #clubsandwich #sandwich

Volkoren, vol vezels, vol smaak, vol spice! Volkoren met een spicy twist. Dit heerlijke broodje spicy met ei is zeker een feestje in de mond. Boordevol gezonde vetten, een hoop eiwitten en voldoende koolhydraten. Check het recept op www.weekvanhetbrood.be

#weekvanhetbrood #volkoren #volvezels #volsmaak #recept #spicy #sandwich

video Week van het Brood

video Volkoren, vol vezels, vol smaak

Download hier (4:5 facebook/instagram post)

Downloaden kan hieronder

Downloaden kan hieronder

In de Week van het Brood zetten we volkoren in de spotlight. Want volkorenbrood zit vol vezels en vol smaak. Die vezels zijn belangrijk om je darmen gezond te houden. Maar waar zitten meer vezels in? Een bakje yoghurt met muesli en noten of in twee volkoren boterhammen? Laat je antwoord achter in de comments.

#weekvanhetbrood #volkoren #volvezels #volsmaak #vergelijker #vezels

 

 

 

Werkbestanden

Ook is het mogelijk zelf advertenties of online banners op te maken. Hieronder zijn de werkbestanden te downloaden.  

Logo's en banners

Website banner_440x365px.psd

Bannerpakket.psd 

Social post

                                                          Social post.sdp

Ondersteund vanuit Brood, goed verhaal

De Week van het Brood '23 wordt ondersteund door de lopende campagne Brood, goed verhaal

  • Artikelen en inspirerende recepten op Broodengezondheid.be over volkorenbrood.
  • Social media advertenties met informatie en inspiratie.
  • In de Zondag en 7dimanche aandacht voor de Week van het Brood en volkorenbrood.

Impact Report 2022

Front impact report

De tweejarige campagne Brood goed verhaal is gestart in 2022 met de Week van het Brood en was in de tweede helft 2022 volop te zien via televisie, social media, online video en print. De campagne sluit aan op de behoefte van mensen naar informatie over voeding en gezondheid. In de impact report 2022 een overzicht van de impact van de broodcampagne in 2022. Download de volledige Impact report 2022 in pdf

Report Week van het Brood 2023

Om de liefde voor brood weer aan te wakkeren, is de Week van het Brood van 16 t/m 22 januari in Nederland en van 5 t/m 12 maart in België georganiseerd. Volkorenbrood stond in de spotlights onder het motto: ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak.’ Download hier de impact report van de week van het brood 2023

Let op!

Op deze pagina staan alle downloads die te maken hebben met de tweejarige EU imagocampagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa’. Zodra er nieuwe materialen (downloads) beschikbaar zijn, zullen deze automatisch op deze pagina worden aangevuld.

De materialen die tijdens de campagne worden gebruikt, zijn hier gratis te downloaden. Aan het gebruik van de materialen zitten echter wel enkele restricties.

  • Alleen materialen die op deze pagina staan vermeld mogen worden gebruikt of ingezet, mits volledig overgenomen. De materialen mogen niet worden aangepast en er mogen bij gebruik geen delen worden weggelaten.
  • De EU signing is onlosmakelijk onderdeel van de materialen en mag niet worden verwijderd en/of aangepast.
  • Kosten voor de inzet van de materialen zijn niet te verhalen op Instituut Brood & Gezondheid of op de Europese Commissie.
  • De materialen mogen uitsluitend worden gebruikt voor de promotie van brood en mogen geen directe link hebben met merkproducten.
  • Indien mogelijk ontvangt het Instituut Brood & Gezondheid na plaatsing van het materiaal het aantal personen wat de betreffende uiting heeft gezien of gehoord. Graag via mail doorgeven aan info@broodengezondheid.be.
  • Bij twijfel van de inzet van de materialen dient altijd voorafgaand contact opgenomen te worden met het Instituut Brood & Gezondheid via info@broodengezondheid.be. Het Instituut Brood & Gezondheid behoudt het recht om de inzet van de materialen per direct te stoppen.

Bij vragen en/of opmerkingen, neem dan contact op met Kathou Wagemans van het Instituut Brood & Gezondheid via info@broodengezondheid.be